Når du som privatperson skal levere avfall til våre gjenvinnings- stasjoner må du nå ha adgangsbevis, som forteller oss at du betaler renovasjonsgebyr i en eierkommune. Hensikten er at avfallstjenesten skal bli riktig og rettferdig for alle.
Det knyttes 4 klipp per år til eiendommen. Deretter betales 450 kr. per besøk. Hytteabonnementer har 2 klipp.
Kommer du bare med disse avfallstyper belastes IKKE med klipp: Farlig avfall, elektronisk avfall, jernskrap, hageavfall, personbildekk med eller uten felg, husholdningsplast, papp/papir, glass - og metallemballasje fra mat og drikke samt ødelagte, tørre og rene klær- og tekstiler
Den personen som står som eier av eiendommen, må laste ned appen først.
Tilgang til kvoten kan deles via appen med andre i husholdningen, leietagere eller andre som bor på en annen adresse.
For deg som ikke har mulighet til å benytte deg av den digitale løsningen i app, kan du bestille et fysisk kort for avfallslevering. Kortet adresseres til eier av eiendommen. Kortet må fremvises ved hvert besøk på gjenvinningsstasjonen. Ta godt vare på kortet. Tapt kort erstattes mot et gebyr på kr 250,-
For næringskunder er det ingen endringer, bedrifter skal levere avfallet på samme måte som før.