Kundeundersøkelsen 2024: Fornøyde og bevisste kunder
Fornøyde kunder
Senja Avfall har spurt hva de personer som leser på hjemmesiden eller følger oss på Facebook synes om jobben vi gjør. Det kom inn 192 svar, og av de som valgte å hjelpe oss svarte langt de fleste (85 %) at de er fornøyde med tjenestene til Senja Avfall, totalt sett.
Tilfredshet med gjenvinningsstasjoner og returpunkter
Tar vi en titt på de innkomne svar i forhold til enkelte tjenester ser vi et positivt bilde: 77 % svarer at de er fornøyde med Senja Avfalls gjenvinningsstasjoner, og 74 % at de er fornøyde med returpunktene for glass-/metallemballasje og papp. Det er verdt å merke seg at det er en nedgang på nesten 20 prosent fra siste undersøkelse i 2022 på de som ønsker seg egen dunk hjemme til glass- og metallemballasje: Fra 80 % til 61 % i 2024. Vi kan ikke være sikker, fordi undersøkelsen ikke dekket et representativt utvalg - og vi måtte undersøke nærmere - men det kan se ut som om løsningen med returpunkter fungerer for innbyggene i Midt-Troms.
Glade for MIN RENOVASJON og vår kommunikasjon
80 % er fornøyde med appen Min Renovasjon og 73 % har svart at de er fornøyde med responsen fra Senja Avfall når det gjelder henvendelser. Når det gjelder kommunikasjon er det også en stor overvekt av tilfredshet blant besvarelsene: 75 % har svart at de er fornøyde med informasjonen om avfallsordningen og med hjemmesiden mens 76 % er fornøyde med vår Facebookside. Resultatet samlet for hjemmesiden, Facebook og appen er en tilfredshets på 77 % blant besvarelsene.
Bevisste om sortering
Vi er glade for at 86 % har en forståelse av at de sorterer avfallet nøye. Bevissthet om sortering betyr mindre restavfall, lettvinte besøk på miljøstasjonen og returpunktet - og mer ombruk, material- eller energigjenvinning. Også nå det gjelder tekstiler og matavfall.
Undersøkelsen ble gjort tilgjengelig åpent på hjemmesiden og vår side på Facebook med lenke direkte til undersøkelsen på EasyQuest.com. Den ble startet 08. oktober 2024 og avsluttet 12. november 2024.